נגישות מירבית לסביבת החיים של חולים במחלות כליה

הכליות הן צמד איברים הממוקמים בירכתי חלל הבטן ומשתייכים למערכת ההפרשה של הגוף. לכליות שורה ארוכה של תפקידים,נגישות מירבית לסביבת החיים של חולים במחלות כליה דוגמת ויסות משק המים בגוף, סינון דם, הפרשת חומרי פסולת מטבוליים (בעיקר שתן) והפרשה של הורמונים שונים לגוף.

מחלות כליה מחייבות התמודדות לא פשוטה על רקע התסמינים המגוונים שלהן והסכנות המוחשיות הנובעות במקרה של מחלה מורכבת. אבל האם מחלות הכליה עלולות לפגוע גם בתפקוד הפיזי של האדם? ומהם הטיפולים הנכונים עבורו במקרה הזה? במאמר הבא נספק את התשובות לשאלות חשובות אלה ואחרות.

כיצד מחלות כליה משפיעות על התפקוד הגופני של החולים?

מחלות כליה כוללות שורה ארוכה של תסמינים, אשר החמורים שבהם משפיעים לרעה על יכולת התפקוד של האדם. בשלבים הראשונים אנחנו עלולים שלא להבחין כלל במחלת הכליה, אולם ככל שהיא מתקדמת ומתפתחת בגוף החולים עלולים לסבול מעלייה בתדירות ובחומרת התסמינים שהם חווים.

בשלב המאוחרים יותר של מחלות הכליה, האדם הסובל מהן עלול לחוות מגוון רחב של תסמינים, ביניהם:

  • עלייה בלחץ הדם, בעיקר עקב הצטברות עודפי הנוזלים בגוף.
  • עייפות כרונית וחולשה, הנובעים במידה רבה כתוצאה מהפגיעה באופן הייצור של כדוריות הדם האדומות.
  • בצקות – בעיקר סביב העיניים בשלב הראשוני, אולם לאחר מכן תיתכנה בצקות גם ברגליים ובאיברים אחרים.
  • קוצר נשימה.
  • הפרעות קצב.
  • חולשת שרירים.
  • כאבים עזים.
  • חולשה בעצמות, עד לסכנת שברים בעצמות.
  • ועוד

לעיתים הקשיים בתפקוד האדם נובעים לא ממחלות הכליה עצמן, אלא מהטיפולים המורכבים הנעשים בניסיון להתמודד איתן. טיפולי דיאליזה או השתלת כליה עשויים להיות יעילים בפתרון הבעיה מהשורש, אולם הם מביאים לתופעות לוואי ולתסמינים לא פשוטים. תקופת הטיפול ופרק הזמן שלאחריה עלולים להיות כרוכים בחולשה פיזית, בכאבים ובתסמינים נוספים המקשים על יכולת ההתניידות הפיזית של האדם ושגרת חייו.

אילו פתרונות נגישות זמינים כיום עבור חולי כליה?

למרות שבדרך כלל נהוג לייחס את פתרונות הנגישות למיניהם לבעיות ולמערכות אחרות של הגוף, בהחלט יכול להיות להם מקום גם במקרה של הסובלים ממחלות הכליה למיניהן או אנשים שעברו טיפולים מורכבים במחלות. הם יזדקקו לפתרונות שיקלו על ההתניידות שלהם בסביבת המגורים – דירה, בית אבות, מוסד לדיור מוגן וכן הלאה – ובכך יאפשרו להם לתפקד בצורה ראויה ופשוטה יותר בשגרת היום יום.

סקירה של פתרונות הנגישות המתקדמים המוצעים כיום, מראה שיש מקום לאופטימיות. מעלון, הלא היא מעלית ביתית, היא מוצר עמוס יתרונות למבנים בהם יש מפלסים בגובה שונה. זוהי מעלית, לרוב הידראולית, שאפשר להתקין בצורה פשוטה יחסית במבנים, הן פנימית והן חיצונית. המעלית אינה דורשת תשתית מורכבת מדי וניתנת להתקנה בחלק מהמקרים גם בהיעדר פיר ייעודי.
מדרגונים הם מוצרים נוספים שחולים במחלות כליה, וסובלים מבעיות הניידות ברמה הכללית, יכולים לשקול. אפשר למצוא כיום כמה סוגי מדרגונים עיקריים. מדרגון כיסא, כשמו כן הוא, הוא מדרגון אשר ההתניידות באמצעותו נעשית באמצעות כיסא המותקן על גבי מסילה לאורכו של גרם המדרגות. מדרגון משטח מציע משטח אופקי שהאדם יכול לעמוד או לשבת עליו, בין אם באמצעות כיסא מתקפל המחובר למדרגון ובין אם בכיסא גלגלים.

אל תתפשרו על בחירת חברה מקצועית!

ההחלטה באיזה פתרון נגישות לבחור תלויה במידה רבה בסוג המחלה, בדרגת החומרה שלה וביכולת התפקוד של האדם, אם כי היא מושפעת גם מהתנאים השוררים במבנה בו הוא חי. על רקע מגוון המוצרים והדגמים המוצעים כיום, ובהתחשב בעובדה שחלק מהפתרונות מאפשרים התאמה מלאה לצרכים, יש צורך בחברה מקצועית שתיקח על עצמה את משימת ההכוונה של הלקוח, תכנון פתרונות הנגישות עבורו והתקנה שלהם בפועל.

חברות המספקות שירותי תיקונים ותחזוקה במידת הצורך, דוגמת אלקטרה תעמל, יכולות בהחלט לקבל עדיפות.

דילוג לתוכן